luni, 9 ianuarie 2017

Ciulinii Baraganului - Povestire pe scurt

     Buna ! Astazi am ales sa povestesc Ciulinii Baraganului de Panait Istrati . Sper sa ajute elevii povestirea mea pe scurt.

     Romanul incepe cu descrierea Baraganului. Marin , sotia sa Anica si copilul lor Matache se vor muta in Lateni , bine cunoscut pentru pestele din belsug.
 Cei trei se vor ocupa cu prinderea si curatarea pestelui . Anica cumpara un cal si o caruta si ii trimite pe cei doi sa vanda pestele in alta parte.Acestia reusesc sa vanda o parte din peste , insa calul moare , iar caruta pierde trei roti. Un prieten le da vestea ca Anica a murit infectata dintr-o intepatura de os de peste.
Ei ajung la conacul Duducai . Marin este nevoit sa plece , lasandu-l pe Matache cu prietenul sau Stirbu. Cei doi vor calatorii pana cand Stirbu  isi va gasi fratele , Costache, la o crasma. Costache ii va lua la el acasa , in comuna Trei Sate.
Deoarece a fost un an secetos , taranii se intorc impotriva boierului. Se creeaza astfel o rascoala . Matache si Stirbu scapa din infern . Matache afla ca tatal sau a fost ucis.
Cei doi pleaca in lume , "cu ciulinii dupa ei".

   Ce parere aveti despre carte? Ma scuzati daca nu a cuprins fiecare detaliu , dar am dorit o povestire pe scurt si la obiect.Care a fost ultima carte pe care ati citit-o?

17 comentarii:

  1. Vai, cand citesc un astfel de articol, despre carti, ma apuca rusinea, eu nu mai am timp sa citesc nimic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place ca a fost un rezumat pe scurt, suficient cat sa imi fac o idee despre carte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit-o si eu.....acum vreo suta de ani......ce sa fac sunt batrana, multumim pentru recenzie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am citit-o, de fapt nu am mai citit o carte de autor romani de mult timp. Ultima carte e Evanghelia dupa Lucifer, care mi-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am citit-o, ne-au obligat in liceu, impreuna cu Morometii si Ion, si Mara si multe alte romane romanesti realiste.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu cred c-am citit Ciulinii Baraganului, desi imi place mult cum scrie Panait Istrati. Chira Chiralina e preferata mea!

    RăspundețiȘtergere
  7. Desi sunt convinsa ca am citit-o odata, demult, nu-mi aduc aminte nimic din prezentarea ta. Am fost fascinata de scrierile lui Panait Istrati, este descris un univers multicultural plin de cunoastere sociala si umana cum acum astazi nu mai gasesti.

    RăspundețiȘtergere
  8. Din pacate n-am mai citit de mult, si imi doresc sa ma reapuc. felicitari ca dai o mana de ajutor elevilor :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ultima carte pe care am citit-o a fost Intrebarile sunt de fapt raspunsuri de Allan Pease. M-ai facut curioasa in privinta acestei carti. Cand voi avea timp o voi citi. E bine ca ai facut o prezentare pe scurt, ne-ai lasat pe noi sa descoperim restul.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cred că am citit-o prin generală și sincer nu-mi mai amintesc prea multe despre ea. Sigur am o fișă a cărții rătăcită pe acasă, de când le făceam pentru lectura suplimentară de vară.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mie imi plac astfel de ,,recenzii, ca sa zic asa, nu foarte detaliata incat sa nu il mai faca pe doritor sa o citeasca.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu am citit-o, doar am auzit de ea.

    RăspundețiȘtergere
  13. Sincer nu am citit-o si nici nu ma simt foarte atrasa de aceasta poveste.

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu nu am citit-o, ciudat ca nu am citit-o in liceu, probabil nu era inclusa atunci.
    Insa pare destul de interesanta

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte detaliata aceasta recenzie, ma bucur ca nu ai intrat mai mult in amanunte...

    RăspundețiȘtergere
  16. Am citit-o si eu cand eram la scoala. Nu imi aduc amine toata povestea, dar retin ca nu mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere

Astept si parerea ta :D

Share Button

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...